poniedziałek, 22 stycznia 2018

Kultura dostępna

Seniorzy są bardzo ważną grupą "odbiorców kultury" i bardzo chętnie oglądają filmy. Dlatego wielokrotnie na blogu stowarzyszenia "Popowiczanie" pisałam o filmach i o  DKF-ach (Klubach Dyskusyjnych) dla seniorów, które są we wtorki, godz. 12,  w Dolnośląskim Centrum Filmowym (dawne kino Warszawa) i w środy, godz. 14, w kinie Nowe Horyzonty:

Ostatnio dowiedziałam się, że w ramach projektu "Kultura dostępna w kinach", który jest częścią Programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego "Kultura Dostępna", co czwartek w całej Polsce będą wyświetlane w kinach Helios polskie filmy za 10 zł dla każdego. We Wrocławiu seanse będą w kinach Helios w Magnolii i na Bielanach, kliknijcie: Helios - kultura dostępna. W najbliższy czwartek, 25 stycznia 2018, o godzinach 13 i 18 będzie można obejrzeć film "Twój Vincent", kliknijcie tutaj: Gwiażdzista noc z van Goghiem. Film dostał nominację do Oscara.

Bardzo mnie cieszy również to, że na Wrocławską Kartę Seniora można kupować tańsze bilety w Nowych Horyzontach. Chętnie z tego korzystam.

Niedawno byłam w Nowych Horyzontach na filmie o Dalidzie. Film był dla mnie bardzo dużym zaskoczeniem. Jak to jest możliwe, że jej piosenki bardzo dobrze pamiętam, a o historii jej trudnego życia nic nie wiem. Po projekcji filmu, w ramach dyskusji, podeszłam do prowadzącej DKF i podzieliłam się z nią tą refleksją. Wyjaśnienie okazało się proste. W "tamtych czasach" były inne media, które chyba nie goniły aż tak za sensacjami jak teraz. Co o tym myślicie?

Zdjęcie na początku wpisu zrobiłam w Nowych Horyzontach przed projekcją filmu. Jeśli nie byliście na filmie "Skazana na miłość", to przeczytajcie, obejrzyjcie i posłuchajcie to:
Popowiczanka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz