Wirtualna Kultura ostatnio zastanawiała się, jakie cechy charakteru powinien mieć ktoś od gerontologii, psychologii gier i innowacji społecznych. To Fundacja Instytut Badań i Rozwoju Lokalnego takiego psychologa poszukiwała do współpracy. Co więcej, Fundacja chciała, żeby on się znał też na "grywalizacji":
- kliknijcie: Oferta współpracy dla psychologa,
- kliknijcie: Fundacja Instytut Badań i Rozwoju Lokalnego,
- kliknijcie: Fundacja - Facebook.
Taki psycholog miałby świetne pole do popisu, działając wśród seniorów z Żółtego Parasola, którzy uwielbiają gry logiczne - poddają się ich urokowi na działkach na Ołbinie. To tam podglądała ich dzisiaj Wirtualna Kultura (kliknijcie na zdjęcia). Seniorzy byli tak zajęci grami logicznymi, że Wirtualna Kultura nie miała odwagi, żeby ich zapytać, czy wiedzą, co to jest grywalizacja i czy podoba im się składania tego słowa.
Na pierwszy rzut oka, można przypuszczać, że w słowie "grywalizacja" chodzi o rywalizację w trakcie gier. Gry + rywalizacja skraca się do gry + walizacja, po skreśleniu drugiego "ry". Wirtualna Kultura niepotrzebnie była dumna z tego pomysłu - grywalizacja nie ma nic wspólnego z rywalizacją. Jest to metoda wykorzystywanie elementów gier w sytuacjach niezwiązanych z grami:
- kliknijcie: Encyklopedia zarządzania - grywalizacja.
Jest to stosunkowo nowe pojęcie. Termin "grywalizacja” został użyty po raz pierwszy przez brytyjskiego programistę gier komputerowych Nicka Pellinga w 2002 r. Jest ona wykorzystywana w różnych celach, m.in. w marketingu i zarządzaniu zasobami ludzkimi. Ma na celu zachęcić do konkretnych działań, wpływać na zainteresowania konsumenta, pracownika, czytelnika, użytkownika. Na przykład, zwrócić uwagę konsumenta na dany produkt, żeby zwiększyć jego sprzedaż. Sami przeczytajcie o trzech przykładach grywalizacji, aby się przekonać, czy nie jesteście już jej "ofiarami":
- kliknijcie: Trzy inspirujące przykłady grywalizacji.
W tym kontekście ciekawe są rozważania o różnicach w zachowaniu wrocławskich konsumentek i konsumentów:
- kliknijcie: Różnice między konsumentami obu płci.
Ten artykuł Wirtualna Kultura znalazła na stronach Fundacji Instytut Badań i Rozwoju Lokalnego, której zespół chętnie współpracuje z zagranicą:
- kliknijcie: Zespół Fundacji.
I jak? Zainteresowała Was grywalizacja? Jeśli tak, to zajrzyjcie jeszcze tutaj:
- kliknijcie: Grywalizacja w edukacji,
- kliknijcie: Paweł Tkaczyk, Co to jest grywalizacja?,
- kliknijcie: Grywalizacja - Wikipedia.
Krystyna - Wirtualna Kultura
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz