wtorek, 29 czerwca 2021

Nigdzie stąd nie pojedziecie

Jak można robić wystawę weekendową? Wirtualna Kultura protestuje i domaga się powtórki. Czy w czasie upału można zwiedzać z "pełnym zrozumieniem" wystawę tak nieoczywistych, wieloznacznych prac dźwiękowych, malarskich, rzeźbiarskich, wideo, rysunkowych, tkackich i instalacji artystycznych? Nie! Można co najwyżej zorientować się, co jest do obejrzenia i podziwiać niektóre z prac, żeby po ponownym przybyciu wszystko spokojnie "przetrawić". 

Tylko kiedy ponownie przybyć, skoro wystawa jest tylko czterodniowa, 25-29 czerwca 2021 (od południa w piątek do wtorku), i jak "załatwić" ponowny Senior Art Walk z Ewą Plutą z Fundacji Art Transparent i Muzeum Miejskiego Wrocławia?

Fantastyczne opowieści Ewy Pluty o pracach powodują, że człowiek nabiera apetytu, tylko czasu brakuje, żeby te "dania w spokoju zjeść", bo kolejka wrocławian, czekających na wejście na wystawę 19. Przegląd Sztuki Survival, na terenie starej kotłowni byłego Pafawagu, była cały czas długa:

Wirtualnej Kulturze bardzo się spodobał pomysł Przeglądów Sztuki Survival. 
  • Najpierw wybiera się niezwykłe (dziwne?) miejsce na wystawę we Wrocławiu, kliknijcie: Stara kotłowania Pafawagu - YouTube. Rok temu była to Przepompowania Port Miejski, kliknijcie: 18. Przegląd Sztuki Survival
  • Potem ogłasza się konkurs na prace, podając, gdzie one będą prezentowane.
  • Wreszcie grupa kuratorów, wśród nich Ewa Pluta, wybiera zwycięzców konkursu. Oto tegoroczni: kliknijcie: Wyniki konkursu.

Niektórym się wydaje, że największy problem to zrozumieć artystę, czyli zgadnąć, co on miał na myśli. Nic mylnego. Po zeszłorocznych warsztatach pod kierunkiem Małgorzaty Rzerzycha-Myśliwy Wirtualna Kultura wie, że ważne jest, jak my odbieramy sztukę:
Opowieści Ewy Pluty o pracach prezentowanych na przeglądzie mogą wiele ułatwić. Kto był ten wie, jakie przesłania w pracach ukryto. A kto nie był, niech sam zgaduje. Wirtualna Kultura jest ciekawa, jaka jest Wasza interpretacja tytułu przeglądu: Nigdzie stąd nie pojedziecie.

Nagroda publiczności, kliknijcie: Głosowanie w czasie trwania przeglądu.

Uwagi. Na pierwszym zdjęciu Ewa Pluta jest na tle "Dnia gniewu" Maryny Sakowskiej. Na drugim trzyma koc "Strefa wolna" Kamila Kaka. Na trzecim zdjęciu jest "Nasza" (w domyśle Polska) Pawła Czekańskiego. Na czwartym widać "Pomnik niekończącego się rozczarowania" Martyny Modzelewskiej i Franciszka Drażby (prezentowany na zewnątrz kotłowni), a na ostatnim instalacja dźwiękowa "Nie bójmy się Bobo" Viktoriia Tofana. Kliknijcie na zdjęcia.

Niestety Wirtualna Kultura nie zapamiętała, kto jest autorem napisu na murze "Chodząc depczesz Polskę".

Krystyna - Wirtualna Kultura

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz