- kliknijcie: Sylwia Chutnik w Concordia Design - wpis na blogu.
- kliknijcie: Podwójne standardy - dorośli kontra niedorośli - wpis na blogu
- kliknijcie: Zasady Wirtualnej Kultury - wpis na blogu,
„
A i one same z pewnego rodzaju rezygnacją zwykle tkwią w sobie i własnych myślach, pogodzone z nieuchronnością. Jedna z pań tłumaczyła kiedyś w wywiadzie, że „czarny wyszczupla” i dlatego ma w swojej szafie elegancką garsonkę na wypadek trumny. Inna preferuje kolor niebieski i zgaszone bordo, ponieważ ‘w czarnym to się wygląda jak trupek’”.
Powołanie się na krótszy cytat rodzi wrażenie (czy słusznie?), że Wirtualna Kultura łagodnie (za łagodnie) potraktowała Sylwię Chutnik w rozmowie w Concordii Design. Wirtualna Kultura spotkała się z taką opinią.
Oto fragment wywiadu - odpowiedź Sylwii Chutnik na powyższe pytanie:"W swojej twórczości literackiej, jak i w publicystyce, stosuję zawsze ironię i groteskę, dokręcam śrubę, jak tylko można. W takim skrótowym tekście, jakim jest felieton, który rządzi się swoimi prawami, muszę prowokować, wbić szpilę, zachwycić, wywołać jakieś emocje. Posłużyłam się ironią, twierdząc, że o kobietach po 70-tce nie ma co pisać, bo to w ogóle nikogo nie interesuje. To jest ironiczne, ale naprawdę tak jest.
Wysokie Obcasy to czasopismo raczej dla pokolenia średniego. Gdy zadała pani to pytanie, zaczęłam się zastanawiać, czy w segmencie pism kolorowych z wyższego szczebla, jak „Pani” i „Twój Styl”, mamy jakieś tytuły, które mogą być przeznaczone dla osób mniej więcej w wieku emerytalnym. Uważam, że nie ma takich magazynów, nie ma w nich nawet kącika dla osób starszych.
Wynika to przede wszystkim z faktu, że w Polsce kobiety w wieku emerytalnym, wiadomo z jaką zazwyczaj emeryturą, nie są grupą docelową dla reklamodawców. One nie kupią drogiego kremu. Nie stać cię, to ciebie nie ma. Brutalny rynek kapitalistyczny. Dlatego napisałam, że o kobietach po 70-tce nie ma sensu pisać, bo są nieistniejące – nie można ich dodać do jakiegoś segmentu reklam, żeby to się opłacało.
Uważam, że to jest skandaliczne. Kobiety w wieku menopauzy pojawiają się przy reklamach wkładek na nietrzymanie moczu – tak jakby starsze panie miały tylko ten problem. Ironizuję."
Uwaga. Reszta wywiadu ukaże się z czerwcowym numerze Gazety Senior.
Krystyna - Wirtualna Kultura
Brawo Ty.!!!!!! 👏👏👏👏👏👏
OdpowiedzUsuńPytanie doskonale à odpowiedz niestety bez sensu!
OdpowiedzUsuńDziękuję, bardzo byłam ciekawa jak wygladalo spotkanie z p.Sylwia ,oraz pytań do I odpowiedzi.
OdpowiedzUsuńKrysiu jak zwykle w punkt. Dziękuję. Alicja.
Alicjo, spotkanie trwało prawie godzinę i przebiegało w bardzo miłej atmosferze. Nie zdążyłam zadać wszystkich pytań, bo rozmowa musiała się skończyć przed spotkaniem autorskim, a do pokoju zaglądali inni chcący się przywitać z Sylwią Chutnik, która jest bardzo kontaktowa. Krystyna
Usuń