sobota, 16 marca 2019

Konsultacje smartfonowe i marketing społeczny

Wirtualna Kultura dostała od Ani w niebieskich okularach super wiadomość o kolejnej bardzo atrakcyjnej propozycji. W Żółtym Parasolu zorganizowano konsultacje z obsługi smartfonów. Dyżury pełnią studentki - wolontariuszki, studiujące edukację dorosłych i marketing społeczny na Uniwersytecie Wrocławskim. 

Dyżury będą do końca maja. Terminy dyżurów:
  • poniedziałki, godz. 13.00-15.00,
  • wtorki, godz. 13.00-16.00,
  • środy:, godz. 13.30-15.30,
  • piątki, godz. 10.30-12.30.
Zapraszamy!

Edukacja dorosłych i marketing społeczny to kierunek studiów na pedagogice. Charakterystyka studiów brzmi bardzo atrakcyjnie. Oto jej fragment (kliknijcie: Edukacja dorosłych i marketing społeczny):

"Studenci poznają podstawowe prawidłowości rozwojowe ludzi dorosłych, jak również możliwości diagnozowania potrzeb edukacyjnych, indywidualnych i środowiskowych. Analizują najciekawsze zjawiska kultury współczesnej i podstawowe teorie zarządzania. Poznają mechanizmy funkcjonowania małych grup społecznych oraz wybrane techniki marketingu społecznego. Pogłębiają ideę całożyciowego uczenia się ludzi z uwzględnieniem formalnych, nieformalnych i pozaformalnych kontekstów edukacyjnych. Interdyscyplinarna wiedza pozwala na uchwycenie zjawisk z pogranicza kulturoznawstwa, psychologii, socjologii, filozofii, metodologii badań naukowych i zarządzania."

Na stronach Instytutu Pedagogiki podano następującą charakterystykę sylwetki absolwenta tego kierunku studiów:

"Opis sylwetki absolwenta. Absolwenci potrafią diagnozować potrzeby edukacyjne dorosłych. Przygotowani są do motywowania ludzi dorosłych do rozwoju; dobierania właściwych, indywidualnych technik uczenia się, podtrzymywania i wspierania aktywności edukacyjnej dorosłych, projektowania i realizowania kampanii społecznych, przygotowywania i realizowania projektów animacji środowiska lokalnego, udzielania wsparcia psychologiczno- pedagogicznego osobom znajdującym się w trudnej sytuacji zawodowej."

Kto mógłby lepiej zdiagnozować potrzeby edukacyjne dorosłych: student czy senior? Kto może ten dylemat rozstrzygnąć?

Wirtualna Kultura do tej pory nie interesowała się marketingiem społecznym i tak naprawdę nie miała o nim zielonego pojęcia. Szybko w internecie znalazła, że (kliknijcie: Encyklopedia zarządzania - marketing społeczny):

"... jako pierwsi definicję marketingu społecznego stworzyli Philip Kotler i Gerard Zaltman w 1971 roku. Określili oni wówczas, że marketing społeczny polega na planowaniu, wdrażaniu i kontrolowaniu programów, które wpłynąć mają na zwiększenie przyswojenia idei społecznych. Twierdzili również, że programy te obejmują planowanie produktu, komunikacji, ceny, badań marketingowych oraz dystrybucji. (Ph. Kotler, G. Zaltman, 1971, nr 35, s. 5). Obecnie wielu ekonomistów twierdzi, że celem marketingu społecznego jest rozwiązywanie problemów społecznych (niekomercyjnych) za pomocą tworzenia kampanii społecznych. (J. Kamiński, 2015, s. 1) Innymi słowy marketing społeczny musi posiadać chociaż jeden cel pozaekonomiczny, który odnosi się do społecznego dobra. Może być on związany z rozwiązywaniem problemów społecznych, etycznych czy środowiskowych."

Idea całożyciowego uczenia się odpowiada Wirtualnej Kulturze. Niestety nie może się zdecydować, czy najpierw studiować edukację dorosłych czy marketing społeczny. Co jej radzicie? Obu rzeczy jednocześnie nie da rady studiować.

Dodatek. Jeszcze jedna wersja definicji marketingu społecznego (kliknijcie): Marketing społeczny - Wikipedia.

Uwaga. Wpis zdobią zdjęcia, które Irena ze Szczepina zrobiła na wystawie Olympus Perspective Playground, kliknijcie: Wirtualna Kultura na huśtawce. Są to zdjęcia zdjęć prezentowanych na wystawie.

Krystyna - Wirtualna Kultura

4 komentarze:

  1. Marketing o celu pozaekonomicznym? Chm... albo założenia dziwne,albo nazwa niezupełnie adekwatna.
    Wirtualna Kulturo, niech sobie ten marketing społeczny bądź jakikolwiek inny studiują studenci, podobnie jak edukację dorosłych bądź przedszkolaków. Mogliby się sporo nauczyć od Ciebie...
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  2. Olu, mnie też ten "pozaekonomiczny" cel zaskoczył. We wpisie po przeczytaniu Twojego komentarza dodałam link do innej wersji definicji marketingu społecznego.

    Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dzisiaj skorzystałam z pomocy w obsłudze smartfona.Miła dziewczyna wyjaśniła tak,że nawet ja zrozumiałam[nie każdemu się to udaje].Jeszcze kiedyś się zapiszę,tylko nie wiem czego nie wiem.Ciekawe czy mnie rozumiecie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Krystynko!Kolejna wspaniała wiadomość.Szukałam możliwości skorzystania z pomocy w obsłudze smartfona.Niestety bezskutecznie.Mam wiele pytań na ten temat.W najbliższym czasie skontaktuję się z Żółtym Parasolem i w wyznaczonym terminie pojadę na konsultacje.Już się cieszę, że nauczę się obsługi tego urządzenia, bo ciągle mam jakieś problemy. Bardzo Dziękuję Krysiu za kolejną bardzo ważną informację. Pozdrawiam wiosennie - Irena ze Szczepina.

    OdpowiedzUsuń