niedziela, 3 października 2021

"Kajś" i "Nie ma"

Po wycieczce do Tarnowskich Gór Wirtualna Kultura inaczej patrzy na Górny Śląsk,

Dlatego ucieszyła ją decyzja jurorów Literackiej Nagrody NIKE. NIKE 2021 dostała książką "Kajś" Zbigniewa Rokity. Książka została wybrana też przez czytelników.

Wydawnictwo Czarne na swoich stronach umieściło krótkie opinie o książce. Oto opinia Małgorzaty Szejnert:

'Autor tej ważnej książki wyznaje, że długo przepraszał się ze swoją śląskością. Teraz pomaga nam zrozumieć dramat krainy leżącej na pograniczu kultur i historii – dlaczego Śląsk ciągle jest „kajś”, a nie w centrum polskiej świadomości."

Jednak Wirtualna Kultura jest w "siódmym niebie" z innego powodu. Czytelnicy  w plebiscycie 25lecia Literackiej Nagrody NIKE wybrali Mariusza Szczygła i jego "Nie ma",

Cudnie, cudnie, cudnie, ... Cóż tu można więcej napisać. Radość ogromna. Godzinę temu Mariusz Szczygieł na Facebooku napisał:

"Nie ma” - książką 25-lecia Nagrody Nike w głosowaniu czytelniczek i czytelników. Szok! Nigdy Państwu tego nie zapomnę."


Mariusz Szczygieł w połowie września 2021 wystąpił w pierwszym odcinku nowej serii podcastów "Bardzo Bardzo Serio" Grzegorza Markowskiego i Katarzyny Kasia,

Wirtualna Kultura już trzy razy odsłuchała to nagranie i na tym się chyba nie skończy. 

Tak samo zrobiła w październiku 2018 roku z rozmową w Radio Książki Michała Nogasia z Mariuszem Szczygłem o "Nie ma" zanim książka się ukazała. Do audiobooków jeszcze się nie przyzwyczaiła, więc odsłuchała tylko fragment nagrania, w którym możecie usłyszeć m.in. Mariusza Szczygła:
Krystyna - Wirtualna Kultura

5 komentarzy:

  1. Ciesze sie z Wirtualna Kultura z sukcesu M. Szczygla. Gratulacje

    OdpowiedzUsuń
  2. Krysiu, cieszymy sie razem z Tobą. Gratulacje dla Pana Mariusza Szczygla. Wiem ile to dla Ciebie znaczy.!!! ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, pod postem Mariusza Szczygła na Facebooku są tysiące polubień i ponad tysiąc komentarzy. Ja się dołożyłam do tych liczb.

      Krystyna - Wirtualna Kultura

      Usuń
  3. Już wczoraj, późnym wieczorem przeczytałam Krysiu Twój jeszcze ciepły materiał; "ciepły" bo wkrótce po transmisji wręczania NIKE 2021 i jeszcze miałam przed oczami wzruszenie laureata Zbigniewa Rokity a w głowie słowa świetnej laudacji nagrodzonego tytułu "Kajś" , które tak mnie poruszyły, ze niezwłocznie ruszę po nabycie tej książki. Oczywiście dzielę z Tobą radość z nagrody dla Mariusza Szczygła i Jego zbioru reportaży "Nie ma" ; wszyscy czytaliśmy tą książkę i nie rzadko do niej wracamy na naszych spotkaniach w dyskusjach, nie tylko o książkach :) Dziękuję Ci, że czytając ten materiał mogłam sobie "przedłużyć" wrażenia z oglądanej transmisji wręczania Nagród Literackich Nike 2021. P.S. Jasne, że jeszcze raz wysłucham podcastu Bardzo, Bardzo serio

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu, nie spodziewałam się, że mój wpis będzie tak sympatycznie odebrany. Dziękuję

      Krystyna

      Usuń