Basia też przysłała maila, ale on nie wymagał nauki nowych skrótów. Dwa pierwsze zdjęcia są z maila od Basi. Jej mini ogródek jest w pełnym rozkwicie. Dwa następne zdjęcia są od Oli i Zosi.
Ola jest na zdjęciu w MET, czyli w Metropolitan Museum, a Zosia w MoMa, czyli w Museum of Modern Art - oba muzea są w Nowym Jorku:
- kliknijcie: Metropolitan Museum - YouTube,
- kliknijcie: MoMA - Wikipedia.
Chciałoby się krzyknąć: ach, co to za muzea! W MET Ola zakochała się w spojrzeniu kardynała w okularach na obrazie El Greco. Zosię porwał do tańca Henri Matisse:
- kliknijcie: El Greco w MET - YouTube,
- kliknijcie: Matisse w MoMA - YouTube.
Oli się wydaje, że "pasuje" do białej rzeźby na zasadzie kolorystycznego kontrastu. Zosia myśli, że "pasuje" do namalowanego przez Matissa obrazu "Taniec", bo ma odpowiednią długość ramion - zmierzyła to w centymetrach. Koniecznie kliknijcie na zdjęcia i napiszcie, czy Ola i Zosia faktycznie "pasują". One przysłały zdjęcia w związku z apelem Wirtualnej Kultury z tego wpisu:
- kliknijcie: Ludzie pasujący do obrazów.
Ostatnie zdjęcie Wirtualna Kultura dostała z Paryża. I teraz się głowi, dlaczego Dawid "pasuje" do obrazu. Szukała w obrazie okularów, ale ich nie znalazła. Może Wy znajdziecie? Kliknijcie. Dla ułatwienia podam, że autorem obrazu jest francuski artysta Jean Dubufet, a wystawa była w Marsylii:
- kliknijcie: Jean Dubufet - Wikipedia,
- kliknijcie: Jean Dubufet - YouTube.
Obraz El Greco "Kardynał" jest przedmiotem podziwu m.in. z powodu okularów, które były wtedy nowym wynalazkiem - bardziej ceniono binokle:
- kliknijcie: Kardynał (obraz El Greco) - Wikipedia.
Postacie z obrazu Matissa tańczą francuską farandolę, taniec w metrum 6/8, pochodzący z Prowansji:
- kliknijcie: Farandola - Wikipedia.
Matiss namalował dwa podobne obrazy - jeden jest w Nowym Jorku, drugi w Ermitażu w Petersburgu:
- kliknijcie: Renne w muzeum - Henri Matisse, Taniec.
- kliknijcie: Hermitage Museum - YouTube.
Miłego zwiedzania muzeów przy dźwiękach nagranych przez Chór Kameralny Ostinato z Ołbina. Jego członkowie zaśpiewali w domowych pieleszach - każdy oddzielnie. Wyszło "excellent" - synchronizacja znakomita. BRAWO! Link przysłała Ewa:
- kliknijcie: Chór Kameralny Ostinato śpiewa w domu.
Krystyna - Wirtualna Kultura
Dawid wyjątkowo dobrze pasuje do tego obrazu. A - ze względu na kompozycję. Świetnie się w nią wpisuje, rozpięcie jego koszuli pokrywa się z częścią lewej strony ramy obrazu, ukośne linie tworzone przez paski torby i aparatu są równoległe do ukosów przebiegających przez centrum płótna; B - z powodu kolorystyki utrzymanej w tym samym tonie; C - ze względu na wrażenie pewnego rozwichrzenia ("treść" dzieła i fryzura Dawida). No... może wystarczy?
OdpowiedzUsuńOla
Olu,ale masz artystyczne oko. Nic dziwnego, skoro odwiedziłaś tyle muzeów na całym świecie. Jestem zachwycona Twoją analizą.
UsuńKrystyna
Doskonala analiza zdjecia mojego syna z obrazem Dubuffet! A poniewaz jest wielkim smakoszem sztuki, przetlumacze mu ten komentarz na francuski. Dziekuje i serdezcznie pozdrawiam z Paryza
OdpowiedzUsuńZnam autorkę Krysię,to moja siostra!
OdpowiedzUsuńDumny!
Znam autora komentarza - to mój ukochany kuzyn.
UsuńKrystyna