środa, 6 marca 2019

Wirtualna Kultura wolontariuszka akcji "Tym razem głosuję"


Wirtualna Kultura uważa, że seniorzy muszą być wszędzie, bo nic o nas bez nas. Dlatego została wolontariuszką akcji "Tym razem głosuję" i wzięła udział w szkoleniu dla osób, które chcą się zaangażować w promowanie wyborów do Parlamentu Europejskiego. Szkolenie było poświęcone mediom społecznościowym i ich wykorzystaniu w kampanii informacyjnej Parlamentu Europejskiego. Prowadziła je Karolina Woźniak, specjalistka w dziedzinie mediów społecznościowych, wieloletnia pracowniczka działu komunikacji internetowej Dyrekcji ds. Komunikacji Parlamentu Europejskiego, wcześniej dziennikarka Telewizji Polskiej, "Wprost" i "Życia Warszawy". 

Wirtualna Kultura jest z Karoliną na pierwszym zdjęciu poniżej. Na drugim zdjęciu jest z Grzegorzem Małygą z Biura Informacyjnego Parlamentu Europejskiego przy ulicy Widok we Wrocławiu, który to szkolenie zorganizował. Kliknijcie na zdjęcia, żeby je powiększyć.


Wirtualna Kultura już pisała o kampanii informacyjnej "Tym razem głosuję" na blogu,

Na szkoleniu zgodziła się na nagranie krótkiego filmiku i zrobienie zdjęcia z napisem Tym razem głosuję na bezpieczną przyszłość. Ten cel głosowania sama wymyśliła. To samo zrobiło przed nią wiele osób. Cała ściana w Biurze Parlamentu Europejskiego jest takimi zdjęciami obklejona


Na pierwszym zdjęciu powyżej jest hasło Tym razem głosuję za finansowaniem uniwersytetu trzeciego wieku. Tego nie wymyśliła Wirtualna Kultura tylko jeden z bardzo młodych wolontariuszy. BRAWO! Wśród uczestników szkolenia wyróżniały się dwie grupy: seniorzy i uczniowie. Średniego pokolenia prawie nie było. To Wirtualną Kulturę trochę zaskoczyło.

Karolina mówiła, że w kampanii informacyjnej "Tym razem głosuję" media społecznościowe mogą zdziałać naprawdę sporo: posty, tweety, hasztagi, grupy na FB, zdjęcia, krótkie filmiki, instastory. Sposobów działania jest mnóstwo, tylko jak ich używać, żeby przekonać do głosowania jak najwięcej osób? Czy to może się udać Wirtualnej Kulturze? Zobaczymy. Najpierw ona musi lepiej poznać język mediów społecznościowych. Do tej pory nie używała "tweetów, hasztagów", a o "instatorach" pierwszy raz usłyszała na szkoleniu.

Z przeprowadzonych badań wynika, że Facebook bije na głowę inne media społecznościowe swoją popularnością. Na szczęście na liście najpopularniejszych mediów, którą pokazała Karolina, znalazł się WhatsApp. To jest szansa dla Wirtualnej Kultury. Ona codziennie skoro świt dostaje zdjęcia i filmiki na WhatsAppie. W odpowiedzi może pisać o akcji "Tym razem głosuję".


W trakcie szkolenia jeden z seniorów słusznie zauważył, że w Polsce wybory do Parlamentu Europejskiego wypadają w Dniu Matki - 26 maja 2019. Ten szczęśliwy zbieg okoliczności może być atutem kampanii zachęcającej do głosowania. Jak Wam się podoba hasło: "Europa nasza Matka"?

Praktyczne rady i wskazówki Karoliny, jak w mediach społecznościowych zachęcać do głosowania, bardzo się spodobały Wirtualnej Kulturze. Niektóre z nich są uniwersalne i mogą być wykorzystane na blogu. Zdaniem Karoliny, uwagę czytelników (internatów) przyciągają emotikony, poruszające się gify, ciekawe zdjęcia (bliski plan, odpowiednie tło, napisy  i dźwięki), relacje na żywo, wideo, osobisty język, itp. To można zastosować też na blogu. Wreszcie Wirtualna Kultura zrozumiała, dlaczego Żółty Parasol na Facebooku tak często używa emotikony i różne zabawne symbole. On widocznie już dawno na takim szkoleniu był! 👦👧👩👨👌👍

Wśród materiałów reklamowych, które dostał każdy wolontariusz - uczestnik szkolenia, była mała przypinka (na zdjęciu jest powiększona). Jak kogoś z taką przypinką spotkacie, to możecie być pewni, że to Wirtualna Kultura.


O efektach szkolenia będę Was jeszcze informować, w tym o materiałach od Karoliny. Trzymajcie kciuki za Waszą wolontariuszkę od akcji "Tym razem głosuję".

Uwaga. Oficjalna relacja ze szkolenia jest na stronach Biura PE we Wrocławiu, kliknijcie: Szkolenie "Wybory europejskie - podaj dalej!".

Przypomnienie:
Krystyna - Wirtualna Kultura

4 komentarze:

  1. Tak trzymać. Wszystko, co sprzyja utrzymaniu nas w Europie, "matce naszej", jest potrzebne i słuszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Głosowanie do Parlamentu Europejskiego to bardzo poważna sprawa,szczególnie dla nas
    Polaków,to nasze wóz albo przewóz.Dlatego musimy zdawać sobie wszyscy sprawę jaki ciąży na nas obowiązek.Inaczej jak sobie pościelimy tak się wyśpimy.
    Głosujmy na Matkę Europę.jak najbardziej słuszna kampania TYM RAZEM GŁOSUJE NA EUROPE
    Brawo tak trzymajcie ale z werwą i zaangażowaniem .Kuba

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna relacja! Dziękujemy za udział w wydarzeniu i mamy nadzieję, że zdobyta wiedza przyda się w działalności internetowej #tymrazemglosuje

    OdpowiedzUsuń