środa, 21 sierpnia 2024

Rozmowa z Wirtualną Kulturą i warsztaty cyfrowych kompetencji na Grunwaldzie

Wirtualna Kultura czasami udziela wywiadów, wygłasza referaty: 
Dostaje też maile z propozycjami dla seniorów - wiadomo, seniorką jest.

Ostatni mail z Centrum Aktywności Lokalnej Plac Grunwaldzki, Od Nowa, dotyczył cyfrowych kompetencji, czyli umiejętności, które bardzo się przydają każdego dnia. Cal na Grunwaldzie przygotował dla seniorów ciekawą propozycję na wrzesień (dzisiaj, 21 sierpnia 2024, były jeszcze wolne miejsca):

Są to darmowe warsztaty z wycieczkami, które we wrześniu poprowadzi Konrad Kocjan. Kim on jest i jaki jest plan warsztatów, dowiecie się klikając w link powyżej. Program warsztatów i info o zapisach są też zacytowane poniżej w Dodatku.

Info z Grunwaldu przypomniało Wirtualnej Kulturze, że ona na wiosnę nagrała tam rozmowę - wspomnienie w ramach pewnego projektu, o którym pisała w lutym 2024: 
Dzisiaj okazało się, że wywiad jest już opublikowany (w wersji polskiej i ukraińskiej) na internetowej stronie  Centrum Aktywności Lokalnej Plac Grunwaldzki, Od Nowa. 

Wywiad z Wirtualną Kulturą przeprowadziła Aleksandra Podlejska. Może zainteresuje Was, co i kiedy Wirtualna Kultura robiła na Grunwaldzie? 
Takich wywiadów jest więcej:
Wirtualna Kultura zna niektóre z osób, które wywiadów udzieliły, na przykład, Iwonę Włodarską i Ewę Sadowską, o których pisała na blogu: 


Dodatek

Cyfrowa Akademia Seniora - Harmonogram spotkań

Warsztaty z wykorzystania technologii w codziennym życiu odbywać się będą 
  • w każdy czwartek w dniach 5-19 września 2024 w godzinach, 12:00 - 14:00 
w przestrzeni Centrum Aktywności Lokalnej Plac Grunwaldzki, ul. Marii Skłodowskiej Curie 63a (I piętro, wejście od podwórka)

  • 5.09.2024, 12:00-14:00 | Warsztat dotyczący zdrowia i technologii oraz mediów społecznościowych
Warsztat poświęcony wykorzystaniu technologii w dbaniu o zdrowie i kondycję fizyczną oraz korzystania z mediów społecznościowych w celu budowania relacji, dzielenia się pasjami i uczestnictwa w społeczności online. Podczas spotkań uczestnicy i uczestniczki dowiedzą się, jak technologia może wspierać w utrzymaniu zdrowego trybu życia, a także jak założyć konto na Facebooku, Instagramie, jak bezpiecznie korzystać z tych platform oraz jak wykorzystać je do komunikacji z rodziną, znajomymi czy poszukiwania ciekawych wydarzeń.

  • 12.09.2024, 12:00-14:00 | Warsztat dotyczący cyfrowego dziedzictwa i genealogii
Spotkanie poświęcone wykorzystaniu technologii do badania własnego rodowodu i odkrywania historii rodziny. Uczestnicy i uczestniczki mogą dowiedzieć się, jak korzystać z różnych stron internetowych i baz danych genealogicznych, jak prowadzić badania genealogiczne oraz jak dokumentować i dzielić się ze swoimi bliskimi odkryciami dotyczącymi historii rodziny.

  • 13.09.2024, 12:00-15:30 | Wycieczka do Centrum Sztuki WRO i IP Studi
Podczas wizyty odwiedzimy dwie przestrzenie wystawiennicze, które działają z wykorzystaniem nowych technologii i nowych mediów. Wpadniemy z wizytą do Centrum Sztuki WRO, gdzie uczestnicy i uczestniczki będą mieli okazję zapoznać się z najnowszymi projektami cyfrowymi, performatywnymi oraz projekcjami immersyjnymi. Odwiedzimy również IP Studio, gdzie uczestnicy będą mieli możliwość odwiedzenia przestrzeni, która integruje sztuki wizualne i performatywne poprzez dźwięk, wideo i architekturę.

  • 19.09.2024, 12:00-14:00 | Warsztat dotyczący cyberbezpieczeństwa z ekspertem z firmy PwC
Warsztat poświęcony bezpiecznemu korzystaniu z internetu. Uczestnicy i uczestniczki poznają zasady korzystania z komputera, ze szczególnym naciskiem na bezpieczeństwo poruszania się w sieci i ochroną przed oszustwami internetowymi, w tym zwłaszcza z wyłudzaniem danych (tzw. phishing), podszywaniem się pod zaufane podmioty (tzw. spoofing), a także stosowanymi przez oszustów manipulacjami. Spotkanie współprowadzić będzie osoba ekspercka z firmy PwC, która w przystępny sposób wytłumaczy skomplikowane zagadnienia.

  • Wycieczka do dwóch instytucji kultury odbędzie się 13 września i potrwa w godzinach 12:00-15:30. Zapisanym osobom zostanie przekazany szczegółowy harmonogram wizyt oraz miejsce zbiórki.
Jak wziąć udział w cyklu?

Udział w spotkaniach jest bezpłatny, a jedynym warunkiem jest wcześniejsze zapisanie się. 

Zapisy na zajęcia przyjmujemy na dwa sposoby: 

Uwaga. Na pierwszym zdjęciu Wirtualna Kultura podpiera regionalną figurę przed skansenem w Tokarni. Na drugim są domy w kieleckim rynku. 
Krystyna - Wirtualna Kultura

9 komentarzy:

  1. Dzięki za informację. Może skorzystam. Z

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały wywiad K rystyno.
    Nie jestem pewna czy ja miałabym tyle zapamiętanych wrażeń do opisania z czasów własnego studiowania też w rejonie Grunwaldu. Czytałam z zachwytem dot. Zarówno Grunwaldu jak też Twoich zajęć, Twojego zaangażowania naukowego i Twoich zawodowych osiągnięć. Jestem mocno i bardzo miłe tym zaskoczona. Gratuluję Kochana ciekawego życia. Krysiu pozdrawiam ale idę czytać kolejne odniesienia z tego posta. Materiału jest tyle że starczy mi na kilka dni bo ... w międzyczasie mam jeszcze inne zajęcia i obowiązki. Może jeszcze coś napiszę po zakończeniu?
    Do usłyszenia Majka

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki spróbuję zapisać się na warsztaty.
    Grunwald to moje dzieciństwo i młodość.
    Mieszkałam na Mikołaja Reja.
    Biblioteka, którą wspominałaś w jednym z wywiadów była róg Reja i Sienkiewicza, z której ja też korzystałam. Nie kojarzę żeby była inna przy Bolesława Prusa.
    Pozdrawiam. Alicja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba źle zlokalizowałam bibliotekę z roku 1961. To faktycznie nie było dosłownie na Prusa. Muszę się wybrać na Reja, żeby przypomnieć sobie bibliotekę z prawej strony ulicy. Wydawało mi się, że to było bliżej Nowowiejskiej - stąd wspomnienie ulicy Prusa.

      Usuń
  4. Super sprawa dla miejscowych. W miastach, gdzie funkcjonuje Uniwersytet Trzeciego Wieku, on pełni taką funkcję i w ramach wykładów poznać można sposoby korzystania ze współczesnej technologii w poszukiwaniu miejsc, form, metod leczenia określonych chorób.
    Dużym zainteresowaniem cieszyły się zarówno warsztaty jak i konkretna nauka korzystania z internetu. Moim nauczycielem była córka. Krysia

    OdpowiedzUsuń
  5. Wywiad z Krystyna Zietak. Coś pięknego. Dziękuję ❤️

    OdpowiedzUsuń
  6. Wywiad z tobą Krysiu przeczytałam szybko od deski do deski. Bardzo ciekawy! Podziwiam, ile ty jeszcze pamietasz szczegółów. Ja kiedyś
    mieszkałam na Barlickiego i bardzo często przychodziłam na pl. Grunwaldzki z rodzicami na targiwisko po owoce i warzywa. A w niedziele po kosciele robilismy rodzinny spacer wzdłuż Odry i często zachodziliśmy na plac po rurki z kremem. Pamietam ich dobry smak do dzisiaj. (Czytałam w Gazecie wrocławskiej, że ma wrocic taka budka z rurkami na Grunwaldzki) Ja nawet wysłałam maila z prośbą o zapisanie na warsztaty, mam nadzieję że się dostanę. Pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałam wywiad z Tobą - niesamowicie ciekawy. A to, że szyłaś wg wzorów z Burdy, a inne info też - zaskakujące bardzo! Też kartki-bloczki do stołówki pamiętam. Mieszkałam przez całe studia w dwudziestolatce, więc tym bardziej dzięki Tobie odbyłam podróż sentymentalną. B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to szyłam ręcznie, nawet sukienkę z prawdziwej wełny bielskiej - każdy szew dwa razy! Krystyna

      Usuń