piątek, 22 lutego 2019

Oko i procesy widzenia

Kto zna procesy, jakie zachodzą w naszym oku? Ja nie. Dlatego zainteresował mnie wykład prof. dr hab. Henryka Kasprzaka, fizyka  z Wydziału Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej, zatytułowany: "Poznawanie oka i procesów widzenia". Wykład będzie w ramach cyklu "Areopag na Wyspie". Tą wyspą jest Ostrów Tumski.

Henryka Kasprzaka znam z widzenia. Jest specjalistą od optyki i fotoniki, autorem wielu publikacji naukowych. Współpracował z Helsińską Fundacją Praw Człowieka.

Wykład Henryka Kasprzaka będzie w Auli Papieskiego Wydziału Teologicznego w środę 27 lutego 2019 o godzinie 19, pl. Katedralny 1 (zobaczcie afisz poniżej). Jeśli chcecie wiedzieć z góry, jak takie wykłady wyglądają, to posłuchajcie tych nagrań:

Przygotowanie tego wpisu nie było łatwe, bo tym razem internet zawiódł mnie całkowicie. Nie udało mi się znaleźć żadnych materiałów internetowych (linków) o początkach cyklu wykładów "Areopag na Wyspie", chociaż właśnie trwa jego VII Edycja. Wykłady odbywają się na Papieskim Wydziale Teologicznych w ramach Inicjatywy Akademickiej pod hasłem: "Na drogach prawdy: wiara i nauka". Organizatorami i patronami jest wiele organizacji i stowarzyszeń katolickich oraz wrocławskie wyższe uczelnie (zobaczcie afisz poniżej).

Uwaga. Zdjęcie na początku wpisu nie przedstawia oka. To jest fragment dekoracji, która była nad Odrą podczas Europejskiej Stolicy Kultury w roku 2016, kliknijcie: Popowiczanka żegna nad Odrą ESK 2016.

Afisz organizatorów:


Krystyna - Wirtualna Kultura

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz