czwartek, 14 grudnia 2023

W przedświątecznym nastroju


Wirtualna Kultura nie jest jeszcze w świątecznym nastroju. Zastanawia się tylko, czy nie kupić nowej choinki. Waha się ze względu na szkodliwość sztucznych choinek dla naszej ziemi. Nowych ozdób nie kupi - też są sztuczne. 

Choinkę musi mieć, bo zamierza pod nią położyć trzy książki, które sama sobie kupiła:

Te książki mają wspólny mianownik. Są nim Ziemie Odzyskane, na które Wirtualna Kultura przyjechała z Pomorza za Bydgoszczą pod koniec lat czterdziestych. I to na poniemieckim strychu jej rodzice znaleźli poniemiecki obrazek, o którym ona już pisała na blogu:
Ziemie Odzyskane kojarzyły się jej raczej z historiami ludzi, którzy na nich się osiedlili po II Wojnie Światowej niż z "poniemieckością": 
Dlatego ona zamierza poszukać, co łączy lub dzieli trzy wyżej wspomniane książki. A może Wy już znacie odpowiedź na to pytanie? Dajcie znać Wirtualnej Kulturze, mimo  przygotowań świątecznych.

Może przydadzą się Wam poniższe informacje z portalu Wrocławia:

Uwaga. Na zdjęciu Wirtualna Kultura odpoczywa z Anią na wrocławskim jarmarku w poniedziałek po konferencji prasowej w Muzeum Narodowym:
Krystyna - Wirtualna Kultura

6 komentarzy:

  1. Tobie Krysiu i wszystkim znajomym przesyłam te zyczenia. Szczęścia, zdrowia i pomyślności a od ludzi życzliwości. Ciepłem otulmy naszych bliskich, świat magia niechaj zjedna wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne życzenia, dziękujemy i wzajemnie od nas. Wszystkiego NAJ...

      Usuń
  2. Dziękuję za pomysły prezentowe. Piękne zdjęcie. Myślałam że to w domu. I czemu macie tak zimno. "🤣🤣. Pozdrawiam Was.!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...podobnie się zmartwiłam że Krysia marznie gdzieś wraz z Koleżanką...

      Usuń
  3. Książki...
    Niby wiedziałam, ale tak mi szczęśliwie (w ostatniej niemal chwili) przypomniałaś o takim rodzaju prezentów, który zawsze jest miły i nie wiem jak inni mają ale ja (?) cieszyła bym się bardzo takim prezentem, czułabym sie wyróżniona. Dlatego podaruję je najbliższych. Wiem że się ucieszą. Pozdrawiam przedświąteczne Majka

    OdpowiedzUsuń
  4. ODRZANIĘ już czytam. Zwrócę uwagę na ten aspekt jakże ciekawej Wędrówki.

    OdpowiedzUsuń