niedziela, 4 listopada 2018

Slow jogging, niebiesko-zielona herbata i teatralne postscriptum


Kraj kwitnącej wiśni jest stale źródłem ciekawych pomysłów. Ostatnio dzięki Basi z Gaju, Wirtualna Kultura poznała niebiesko-zieloną herbatę częściowo oksydowaną, a dzięki Popowicom Online dowiedziała się, co to jest wolne bieganie, czyli "slow jogging", kliknijcie: Popowice Online - Facebook. Wirtualna Kultura nie jest ani chemiczką ani biologiem, więc nie liczcie, że opisze krótko, na czym polega oksydacja herbaty. Wiele lat temu bardzo lubiła srebrne pierścionki oksydowane, ale nie interesowała się, jak to się robi.

W pewnej wrocławskiej herbaciarni, modnej wśród młodzieży, miła kelnerka zrobiła Basi i Wirtualnej Kulturze wykład o sposobach oksydacji herbaty. Okazało się, że Chińczycy w tym celu herbatę ogrzewają, a Japończycy stosują parę wodną. Oksydacja ma na celu zatrzymanie fermentacji i  można to zrobić w różnych momentach tego procesu. Celowo narusza się strukturę komórkową. W ten sposób powstają różne herbaty. Aby więcej na ten temat się dowiedzieć, kliknijcie: Piewcy teiny, oksydacja a fermentacja herbaty. Etapy produkcji chińskiej herbaty ulung są podane tutaj, kliknijcie: Herbata ulung - Wikipedia.

Z bieganiem  Wirtualna Kultura była zawsze na bakier, więc żadnych rad na temat "slow joggingu" nie udziela. Na szczęście mamy internet i tam możecie znaleźć nagrania fachowców,

 "Slow jogging" bardzo się spodobał Wirtualnej Kulturze. Zastanawia się, czy nie zacząć ćwiczyć w domu już teraz, żeby do wiosny opanować sposób poruszania stopą, bo biegać trzeba ze śródstopia. Tempo biegu 4 km na godzinę chyba jest do opanowania. Jak myślicie?

Postscriptum. Tym, którzy z Żółtym Parasolem wybierają się na Blaszany bębenek 11 listopada do Capitolu, przypominam ten wpis z lipca:
dla amatorów komedii "Pomoc domowa", polecanej przez Żółty Parasol (zapisy w biurze do 9 listopada), przygotowałam ten link:
a wielbicieli "Pieśni Kozła" informuję o premierze, która będzie 22-23 listopada w Teatrze Polskim:
Jest to jeden z największych projektów teatralnych Teatru "Pieśń Kozła" (dozwolony od lat 18), koncentrujący się wokół arcydzieła Sofoklesa - "Antygony". Na scenie spotka się 30 artystów z całego świata.

Krystyna - Wirtualna Kultura

3 komentarze:

  1. Serdeczne dzięki, Wirtualna Kulturo, za wszystkie informacje. Zawsze są ciekawe, a ja dziękuję, niestety, nie zawsze. Teraz tak, bo mam już zamówione bilety na Anty-Gone'ę. Dowiedziałam się o tym przedstawieniu dzięki Tobie!
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, a ja o premierze spektaklu Pieśni Kozła dowiedziałam się od Eli z Nadodrza. Poczta pantoflowa działa!

      Krystyna

      Usuń
  2. Dawno, dawno temu miałem okazję być w Chinach i popijać z nimi herbatkę - przyznam się, że różniła się od tego co mamy w naszych marketach. Nawet przywiozłem tego trochę do Polski, ale zostało już tylko wspomnienie :-)

    OdpowiedzUsuń