sobota, 24 października 2020

Trenuj z NFZ

Na stronach Wrocławskiego Centrum Seniora można znaleźć różne ciekawe propozycje, szczególnie przydatne teraz. Na przykład, cykl 8 tygodni ćwiczeń online, przygotowany przez NFZ. Cykl zaczął się pod koniec września i kończy się 17 listopada. Zajęcia są raz w tygodniu o godz. 12 we wtorki i trwają 35 minut. Link do zajęć: https://wcrs.akademia.korbank.pl/kal-c4c-xcu

Udział w ćwiczeniach powinien być poprzedzony testem, który sprawdza nasze możliwości fizyczne, i wypełnieniem ankiety badającej stan zdrowia. Oto tabela do testu marszowego i ankieta:
W teście trzeba zmierzyć czas, w którym przejdziemy 4,8 km. Dla osób 50+  bardzo dobry wynik to mniej niż 39 minut, bardzo słaby więcej niż 54 minuty. Pytania z ankiety dotyczą m.in. serca, ciśnienia i stawów. Warto się z nimi zapoznać.

Plan oraz filmy na YouTube z już odbytych zajęć:


Przypomnienie. To Wirtualna Kultura proponowała seniorom na wiosnę bez wstępnych testów i ankiet. Czy ktoś skorzystał?

Krystyna - Wirtualna Kultura

3 komentarze:

  1. Tak dziekuje. Qi-gong.i bez ankiet zaczyna sie latwiej.zwlaszcza ze test chodzenia 3km to nie dla wszystkich seniorow! Chinska gimnastyka jest doskonala dla wszystkich wlacznie z Wirtuala Kultura! I muzyka delikatna i uspokokajaca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Krystyno Wspaniała...
    Muszę się przyznać, że ja skorzystałam, i to nie tylko sama, ale też rozpropagowałam te super zajęcia na naszym senioralnym blogu Babie Lato 2010, i muszę przyznać - ogląd był liczny. A co do ćwiczeń - to sama ćwiczyłam (!), i to jest pewne, nawet do dziś mi tak zostało. Za innych nie bardzo mogę ręczyć, bo najzwyczajniej - nie wiem.
    Dziękuję Krysiu, pozdrawiam wszystkich Czytelników,
    zdrówka życząc Majka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majko, podziwiam Twoją aktywność. Ja takiej mobilizacji nie mam.

      Krystyna

      Usuń